lördag 18 augusti 2012

Wij trädgårdar

Ett dygn i en vänlig vacker miljö där människans spår finns i varsamt samarbete med naturen gör en sällsamt lugn och fridfull.  Att bo mitt i en trädgård skapad av Lars Kranz, Ulf Nordfjell, Simon Ervin och många fler som jag inte kan namnen på är en omvälvande upplevelse. Här är tyst och vackert och själva formspråket är både rofyllt och överraskande utmanande. Sten, järn och frodig grönska i ett växtspel i rött, grönt och vitt kommer att finnas kvar i min blick. 


Jag gick runt och lärde mig saker en hel dag. Nedanstående bilder är inte alls ett uttryck för min känsla, snarare tvärtom, men den känns som ett tröstande inslag efter den solfattiga sommar vi har haft. Vi bleka nordbor är med andra ord mycket goda ...






















Vad handlar detta om? Jo, om blekning av grönsaker. Så nu ska jag linda papper om purjon och sellerin så att den blir mjäll och god..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar