fredag 3 augusti 2012

Singel till frukost

Lastbilen med 17 ton gårdsgrus natursingel 12 -18 kom innan vi hade hunnit avsluta frukosten.






































Bilen backades in på den smala svåra infarten av en skicklig chaufför från UTAB. Efter att ha monterat en läm som gjorde att gruset passerade jämt utspritt, tömde han hela lasset i en tunn limpa.







































Därefter körde vi ut och krattade gruset över planen. Nyfikenheten tog över och efter några timmar var hela planen täckt med grus. Ca 200 kvm gräs var utbytt mot grus och nya rabatter.

Jag bidrog snarare än gjorde jobbet men ändå ...










2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag kom in på din blogg när jag sökte efter lite bilder på siktlinjer:) WOW, vad snygg siktlinje ni gjort till gamla flaggstången och vidare till er fina bänk:) Förstår att det är väldigt njutbart där!
    Jag kommer spara din blogg för att följa upp mer:) Vilken dröm ni lever i med vackert hus och stor trädgård!
    Ha en bra helg!
    MVH Anna Hedberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Tack för din kommentar! Det var lite överraskande och roligt att någon hittade hit. Vi tycker själva att vi har ett paradis och vill gärna dela med oss av det. Nu börjar vi dock så sakteliga återvända till våra vanliga arbeten vilket gör att skapandet i trädgården inte får samma plats och fokus. Men jag kommer försöka hinna med detta också..
      Mvh
      Gun-Britt Scherp

      Radera