söndag 15 juli 2012

Gräs mot grus

HÅ har nu skalat av ca 200 kvm gräsmatta och ersatt den med jord respektive stenmjöl och gårdsgrus. Det blir ung 5000 greptag och xx antal spadtag, räknade vi ut igår. Jag har försökt att hjälpa till men mer eller mindre blivit bortkörd. "Det här är för tungt för dig, använd tiden till något bättre. Jag jobbar effektivare" säger HÅ.  I morgon kommer ett gruslass singel till gårdsplanen och nu ska jag gå ut och sprida ut det sista av det gamla krosslagret som ligger på halva nya planen, dvs på den tidigare körvägen. Att kratta grus klarar jag i alla fall med min kolossala muskelstyrka ...
























Tyvärr har han rätt. Mina muskler räcker inte till, trots ihärdig styrketräning under vinterhalvåret. Jag är glad över det jobb som Daniel och Gustav bidrog med när de var här; de skottade och körde ut grus till grusgången tillsammans med sina 2,5 åriga storögda söner Nisse och Axel, som "hjälpte" till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar